Algemene Voorwaarden Voordeelgordijnen.nl / H.A. Dost B.V.
Algemene Voorwaarden Voordeelgordijnen.nl
Ingangsdatum: 3 oktober 2025
Deze algemene voorwaarden zijn gebaseerd op de modelvoorwaarden van Thuiswinkel.org en de geldende Nederlandse en Europese regelgeving inzake koop op afstand, consumentenrechten en privacy. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van en elke overeenkomst met H.A. Dost B.V. handelend onder de naam Voordeelgordijnen.nl.
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: H.A. Dost BV,
handelend onder voordeelgordijnen.nl
geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 33157667,
gevestigd te Van Beekstraat 80 1121 NR LANDSMEER
Bezoek adres: Oude Blauwweg 5 1521 RN WORMERVEER
e-mailadres: info@voordeelgordijnen.nl.
2. “Consument”: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, en bestelt bij de ondernemer.
3. “Product”: het op maat gemaakte gordijn, jaloezie, rolgordijn of ander
raamdecoratieproduct dat op basis van door de consument verstrekte afmetingen
of specificaties wordt vervaardigd.
4. “Overeenkomst op afstand”: een overeenkomst waarbij de ondernemer en de consument op afstand communiceren en de productgegevens, afmetingen etc. via de website of per bestelling zijn vastgelegd.
5. “Bedenktijd / herroepingsrecht”: de wettelijke periode waarin de consument (onder voorwaarden) een bestelling kan herroepen.
6. “Dag”: kalenderdag.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden deze voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld via de website en zijn ze door de consument op te slaan (bv. als pdf).
3. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.
Artikel 3 – Het aanbod
1. De op de website vermelde producten zijn gedetailleerd beschreven, inclusief
materiaalspecificaties, prijs per strekkende meter of oppervlakte, eventuele montage-instructies, levertijd, en belangrijke beperkingen (bv. dat het gaat om
maatwerk).
2. Afbeeldingen dienen als illustratie; kleine afwijkingen in kleur of structuur zijn mogelijk en binden de ondernemer niet, mits dit de functionaliteit niet substantieel
beïnvloedt.
3. Elk aanbod vermeldt duidelijk of het product is uitgesloten van herroepingsrecht vanwege maatwerk (zie artikel 6).
Artikel 4 – Totstandkoming van de overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand zodra de consument het aanbod accepteert
(bijvoorbeeld door op “bestellen” te klikken) én de betaling is gestart, mits alle gegevens correct zijn aangegeven.
2. De ondernemer bevestigt onverwijld per e-mail de ontvangst van de bestelling en de
aanvaarding daarvan.
3. Voordat de overeenkomst tot stand komt, wordt door de ondernemer gecontroleerd of alle door de consument opgegeven afmetingen etc. duidelijk en correct zijn. Bij onduidelijkheden wordt contact opgenomen met de consument om een correcte specificatie te verkrijgen.
4. De ondernemer is gerechtigd een bestelling te weigeren, bijvoorbeeld bij onredelijke afmetingen of indien de opgegeven specificaties buiten het technisch haalbare vallen.
Artikel 5 – Prijs en betaling
1. De weergegeven prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.
2. Eventuele verzend- of (indien van toepassing) montagekosten worden separaat vermeld vóór het bestellen.
3. Betaling dient te geschieden via de op de website aangeboden betaalmethoden.
4. In bijzondere gevallen kan worden gevraagd om een aanbetaling alvorens productie start, bijvoorbeeld bij zeer grote of bijzondere orders (mits vooraf duidelijk
gecommuniceerd).
5. De consument is verplicht eventuele onjuistheden in betaalgegevens direct te melden.
Artikel 6 – Herroepingsrecht (bedoeld voor maatwerkproducten)
1. In overeenstemming met artikel 6 lid 10 sub 7 van de Thuiswinkel-voorwaarden,
wordt het herroepingsrecht uitgesloten voor producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd (maatwerk), of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon, mits dit vooraf in het aanbod duidelijk is gemeld. Thuiswinkel
2. De ondernemer zal vóór het sluiten van de overeenkomst duidelijk en ondubbelzinnig informeren dat het herroepingsrecht is uitgesloten voor het betreffende product (bijv. “Dit product wordt vervaardigd op basis van uw afmetingen; herroeping is niet
mogelijk”).
3. Omdat het hier maatwerk betreft, kan de consument niet binnen 14 dagen afzien van de bestelling.
4. Indien de ondernemer toch vrijwillig een wijziging, retour of afname van delen toestaat, geschiedt dit uitsluitend op basis van nader overleg en eventuele vergoeding
(bijv. materiaalkosten, fabricagetijd, verzendkosten), zoals schriftelijk
overeengekomen.
Artikel 7 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de bestelling uitvoeren met de grootst mogelijke zorgvuldigheid.
2. Levering vindt plaats op het door de consument opgegeven afleveradres.
3. De standaard levertijd is [aantal dagen/weken] na definitieve bevestiging van de afmetingen en specificaties, tenzij anders aangegeven.
4. Indien de levering vertraging dreigt op te lopen, zal de consument uiterlijk 30 dagen na de bestelling geïnformeerd worden. In zo’n geval heeft de consument het recht
de overeenkomst te ontbinden zonder kosten, mits de vertraging onredelijk is.
5. Bij ontbinding zal de reeds betaalde prijs onverwijld worden terugbetaald.
Artikel 8 – Garantie en conformiteit
1. De ondernemer staat in voor deugdelijkheid en bruikbaarheid van het product volgens de overeengekomen specificaties en de redelijke verwachtingen van de consument.
2. Defecten of afwijkingen dienen door de consument binnen een redelijke termijn na ontdekking schriftelijk te worden gemeld, onder opgave van bewijs (foto’s etc.).
3. Bij gegronde klacht kan de ondernemer, naar keuze, het product repareren, vervangen of prijsvermindering geven.
4. Extra garanties (bijv. langere garantieperiode) binden de ondernemer in aanvulling op de wettelijke rechten, maar beperken deze niet.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
1. De aansprakelijkheid van de ondernemer blijft beperkt tot directe schade en tot
maximaal het orderbedrag, tenzij sprake is van opzet of grove schuld.
2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gemiste besparingen of bedrijfsschade.
3. Indien derden betrokken zijn bij levering of montage, geldt de beperking van
aansprakelijkheid ook in zoverre van toepassing.
Artikel 10 – Klachten
1. De ondernemer
beschikt over een duidelijk bekendgemaakte klachtenprocedure.
2. Klachten
moeten binnen bekwame tijd nadat de consument het gebrek heeft ontdekt,
schriftelijk worden ingediend.
3. De ondernemer
zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren met een
ontvangstbevestiging en indicatie van verdere behandelingstermijn.
4. Als een
klacht niet tot oplossing leidt, kan het geschil worden voorgelegd aan de
bevoegde geschillencommissie (bijv. de Geschillencommissie Thuiswinkel), mits
voldaan is aan de voorwaarden van die commissie.
Artikel 11 –
Geschillen
1. Op deovereenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillendie ontstaan uit de overeenkomst kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, mits het betreffende product of de
dienstverlening binnen het toepassingsgebied valt.
3. Voordat een geschil bij de commissie wordt ingediend, dient de consument de ondernemer
eerst de gelegenheid te geven de klacht intern op te lossen.
Artikel 12 –Wijzigingen van voorwaarden
1. Wijzigingen in deze voorwaarden worden schriftelijk of via de website bekendgemaakt.
2. Voor lopende opdrachten blijven de voorwaarden van toepassing die golden op het moment van de bestelling, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.